Sunday, February 26, 2017

..........................

ni perasaan aku sekarang..ermm nothing much to say..sedih..sedih..sedih..

Tuesday, September 22, 2015

entry 2015

Alhamdulillah....Allah masih panjang kan lagi nyawa aku...dapat lagi aku mencoret luahan rasa untuk tahun 2015..dah nak habis tahun dah kan...serius ckp,aku bz..x sempat langsung nak bukak blog..

pada sesiapa yg x tahu,alhamdulillah pada 26 januari 2015 tempoh hari..aku selamat melahirkan seorang bayi perempuan yang diberi nama Siti Cahaya Irdina..Bayi seberat 2.8 kg dilahirkan di Hospital Serdang pukul 2 ptg..sekarang,ketika aku menulis entry ini,bayi ku itu sudah pon berumur 8 bulan..sekejap je kan masa berlalu..

 
 
 
 
alamak...tadi punye lah byk cerita yg aku nak coretkan..tapi ..bila dah ada gangguan,terus x ade idea..oklah..jumpa next entry..hahhaha

Monday, June 30, 2014

anak-anakku




























 Ini anak aku yg no 3..Siti bartisyia Farhana..orgnya nakal,buas dan degil..tapi selalu buat kita gembira dengan telatahnya yg selamba..x byk ragam..senang nak jaga...berdikari..kakak dia pula semakin hari semakin matang..lebih matang dari abg dia..dari segi ketinggian pun sama,sudah mengalahkan abg dia..perangai pun blh tahan jugak..kena berhati2 kalau berckp,takut salah ckp,meraung jadinya..baik abg dia,semacam x ade perasaan aje,org kutuk ke,org puji ke,sama je..kesihatannya Alhamdulillah,semua anak2 aku sihat walafiat..semoga anak2 ku menjadi anak2 yg soleh dan solehah..mama sayang korang sume...

 
 

ahli baru

Alhamdulillah..Akhirnya aku disahkan mengandung anak ke-4..bermakna isya akan dapat adik..firdhaus dengan Alia punye lah suka..cuma isya je x berapa suka..yelah,lepas ni dia tak blh manja2 lagi..hehehhe..itu pun dia marah kalau org panggil dia isya..dia suruh org panggil dia baby..konon2 nya dia lah anak paling kecil..heheheh isya..isya...

Insha Allah 26 hb januari tahun hadapan aku dijangka bersalin..tak kisahlah bila2..janji kandungan aku sihat..semasa entry ini ditulis,kandungan ku sudah berusia 10 minggu tepat..kira2 2 bulan stengah..panjang lg masa yg perlu aku tempuh..sepanjang itulah aku sentiasa bersedia menghadapi pelbagai kemungkinan yang bakal berlaku dlm keluarga aku ini..

Aku suka mengandung..x tau kenapa..walaupun pernah satu ketika dahulu,disebabkan aku mengandung lah hubungan aku dgn suami aku berentakkan..hampir dua tahun juga aku amik masa untuk pulihkan hubungan kami..naik kering dah air mata ini..sesungguhnya Allah maha mengetahui pada setiap perkara yg berlaku...aku redha..

Aku berharap sgt2 agar mengandung kali ini aku tidak lagi sedih mcm dulu2...tapi,baru 2 bulan mengandung,aku dah mula rasa sedih..sedih sebab dipersalahkan dlm setiap hal..setiap masa dan ketika hanya kelihatan kelemahan dan kekurangan aku..

Aku hanya mampu berdoa agar aku mampu bertahan....

unggu-bila tiba



aku start suka lagu ni bila aku tgk cite beruk tok ayah..cite tu tak lah sedih mana,tapi disebabkan lagu ni,rasa mcm sedih tu timbul...lagi satu,aku ni mmg minat tgk org main piano atau keybord..rasa mcm best je,,nak main tapi x reti..hahhaha..layan aje lah video yg aku ambil kat you tube ni..

Tuesday, February 18, 2014

berulang kembali..

Ingat dah lepas 2 tahun,sumenya sudah berakhir..siapa sangka,aku ni je yg bodoh..entah lah..hari ni,ntah berapa kali aku cuba pujuk hati aku ini..sabarlah wahai hati..x kemana nya hubungan mereka itu..malah si dia akan mendapat dosa lagi adalah..bayangkan ..besday aku,hanya 1 mesej aje yg aku terima..sedangkan pada si dia berjebon2 msg..

lama aku fikir..aku rasa aku bukan lg berada dalam hatinya..aku ni setakat tempelan sahaja..memegang title.rasanya kalau nk dicari keburukan aku ini..bertimbun-timbun agaknya..kebaikkan yg blh dikenang rasanya tak ada.Aku semcam rasa nak menjauhkan diriku buat seketika..tapi aku takut seolah-olah aku cuba untuk lari dari masalah..aku teringin untuk  menghilangkan diriku buat seketika..mungkin dengan cara begini,aku akan diingati atau lebih dihargai.

untung si dia sebab ramai yg sayangi nya..terus terang aku cemburu..aku memang tak sebaik si dia dan tak boleh jadi sebaik si dia..Aku mengalah...kebahagian si dia,adalah kebahagian dia..kebahagian dia..adalah kebahagian aku ..Aku hanya mampu berdoa agar cinta dan sayang Allah kepadaku takkan hilang sebagaimana hilangnya cinta dia kepadaku..