Tuesday, October 12, 2010

sarat ..........

hari ni kandungan ku dah mencecah 26 minggu...sama dengan waktu kelahiran firdaus..anak pertama ku..Aku dah semakin resah..mana tak nya..perut ku ini dari minggu lepas asyik tak berapa nak elok...kejap sakit..kejap tak...keadaan ku juga nampak sungguh sarat..berbeza dengan keadaan ku semasa mengandung alia anak keduaku..Mengandung kali ini aku rasa sungguh tak larat..sungguh penat...sungguh mengantuk ..dan sungguh lain2 lg..Mungkin kali ini...suamiku sentiasa ada disisiku agaknya...Sume keje rumah suami ku yang buat..aku hanya layan tv aje..kat opis pulak..duduk aje keje aku..mana tak mua aku jadinya..ehheheheh..

Aku pun bukannya apa..dah ade org dgn rela hati nak buat..takkan lah nak menolak rezeki kan..Lg pun. sebelum ni,2 kali aku mengandung..takde sape yang tolong aku...baik dari jaga anak2..baik dari pegi pasar..baik dari memasak...pokok cerita segalanya lah...yelah..suami ku kan dok pulau tioman dulu...sebulan sekali baru balik..Ditambah lg dengan keadaan anak aku firdaus yang tak berapa nak sihat..asyik ulang alik hospital aje..Memang hidup aku dulu agak susah situasinya berbanding sekarang..

Sebab itu aku bersyukur sgt bila suami aku dapat tukar ke kl..rasa bersyukur yang amat sgt lah...Anak2 pun dapat merasa kasih sayang papa dia..aku pun dapat menjalankan tugas harian aku dengan sempurna...kalau tak dulu..mana nak masak...mana nak layan anak2 lg..

Berbalik pada permulaan cerita...semasa aku tgh menaip blog ini..anak dalam perut aku ini tak berhenti2 bergerak..ngilu rasa perut aku ini..rasa senak pun ada..tak pernah aku rasa sedemikian rupa sebelum ini...tunggu lah ..minggu depan aku ada checkup dekat hospital serdang...akan aku beritahu masalah aku ini pada yg pakar...

Semoga aku selamat bersalin dan anak dalam kandungan ku ini pun sihat hendaknya...Aminnn...