Monday, December 13, 2010

mc

Hari ni aku mc..semalam masa kat opis rasanya kepala ni mcm nak dihantuk2 aje kat dinding..sakit nye tuhan saja yang tahu..Kalau tak ade keje kat opis mesti aku sedang berehat dengan aman kat umah hari ni..tapi disebab kan keje melambak...rasa mcm bersalah pulak..tak sedap hati pun ade..walaupun aku tahu,ini semua bukan disengajakan..Malam tadi lepas aje makan ubat..terus aku cirit birit pulak..adesss..aku puntak tau apa masalah aku sebenarnya..sakit nye perut aku tak terkata..pagi ni pulak..kepala rasa kurang sikit..tapi cirit birit pulak yg tak berhenti..

Kalau ikut kan hati..ada banyak perkara yang ingin aku lakukan hari ni..contohnya..gi pasar..lama jugak aku dah tak kepasar..asyik main beli kat kedai aje.nak gi giant..nak jalan2..yelah..time2 cuti sensorang mcm ni lah kalau nak tenangkan fikiran yang sememangnya kusut..apalagi...ermmm ooo..nak potong rumput yg kat depan umh aku..yang mana rumput lagi panjang dari bunga..Tapi tu arr..larat ke aku..nak angkat pasu2 tu..kang ade pulak yang terberanak ari ni..

Sok mak aku ade checkup kat IJN..mak kata nak tidur umah aku semalam..Tiba2 aku terfikir..baik anak2 aku ikut mak tok dia balik kg..nanti hari jumaat pas keje aku balik tapah naik bas..yelah..hujung minggu ni papa derang dah start kelas..kalau tak ade kelas pun..kompom bz ngan kursus..Sekarang ni aku tak blh nak ckp banyak..aku kena akur dengan setiap katanya..sebab aku tahu kesudahannya aku yang akan sedih..Biarlah..papa derang ni keje pun bukan untuk sesiapa..untuk aku ngan anak2 jugak..Masa2 begini lah aku kena lebihkan tumpuan untuk anak2 aku..kalau blh aku tak nak anak2 aku jadi mcm aku dulu..kurang kasih sayang pada ayah sendiri..akibatnye sampai skrg hubungan anak beranak tu tak berapa nak baik..

Suami aku sendiri pulak anak bongsu yg tiada ayah..so dalam hal ni tak mustahil suami aku bersikap sedemikian..Tak pe..aku paham..Yang pasti..aku akan jaga keluarga ini sebaik yang mungkin selagi aku termampu..Aku tahu Allah sentiasa bersikap adil pada setiap umatnya..setiap apa yang diuji..semua ade penjelasannya...