Sunday, July 24, 2011

bulan sakit

bulan julai ni memang bulan yang mencabar tol lah..minggu pertama..Alia demam..siap masuk hospital az-zahrah lagi.3 hari kena tahan..sakitnya ..jangkitan kumam dalam darah..minggu kedua,baby kena cucuk 6 bulan.selalunya pergi klinik kerajaan seri kembangan,tadi dek kebizian aku ngan sani,kiteorg pun bawak ke klinik swasta.injek 6 bulan mmg tak demam,tapi disebabkan kecuaian doktor,tercucuk 2 kali kat peha baby..siap lebam lg.aku dah naik cuak..sani apalagi..mengamuk lah...Tak apalah,dah nak kena..nak wat camne..kalau saman ni,kompom menang...hehehhe..
Minggu ke-3...Firdhaus pulak..kena bengkak kelenjar..besau pulak bengkaknya..siap mengaduh sakit..nak tak nak ,gi klinik Qistina..doktor kata jangkitan kuman..so mkn lah antibiotik..3 hari selepas itu,bengkak nya makin....besau..tak surut langsung..Aku dah cuak..bawak klinik lain..bagi antibiotik lain..alhamdulillah..semakin surut bengkaknya skrg..tapi masih ada lah...
Hari ni..bapaknya pulak yang MC..sebab sakit mata..bukan sakit mata yang berjangkit tu..tapi ketumbit didalam kelopak mata..bengkaknya sampai mata tak nampak sebelah....Alahai...dugaan betullah...nasib baik tak kena dalam bulan pose..ada gak lah yang tak pose..
Apa2 pun,sume kesakitan.sume kesusahan itu menandakan Allah sedang menguji kita..Allah tak akan menguji kita melebihi batas kemampuan kita..Dan satu lagi ..itu tandanya Allah sayang kepada kita..Cuma aku berdoa agar kesihatan aku sihat sejahtera..agar aku dapat menjaga seluruh ahli keluarga ku...InsyAllah...

No comments: