Friday, April 8, 2011

petua menghilang 'love bite'

hahahhaha..benda ni mmg kelakar dan memalukan..walaupun bak kata suami aku "apa yg nak dimalukan..awak tu ada laki,kalau tak berlaki..yelah malu".Kadang2 masa kat opis , bila time sembahyang..pakat nyorok2 leher tu..yelah, takut kena ejek..So buat kawan2 opis..ni ade petua nak hilangkan 'love bite'..Ni pun aku amik dari google...



1) Ambil sebutir panadol, hancurkan dengan sedikit air. Sapu pada tempat yg mempunyai bekas gigitan dan biarkan selama 10-15 minit atau sehingga ia kering. Kemudian bersihkan dgn air seperti biasa.

2) Jika masih kelihatan warna kemerah-merahan, sapukan sedikit cecair ubat pencuci mata (eyeMo) di bahagian tersebut. Biarkan utk seketika.

3)Sapukan beberapa ketul ais batu di leher anda sehingga kesan gigitan semakin hilang.

4) Jika cara ini tidak berhasil, cuba gunakan bawang putih pula. Ambil seulas bawang putih dan belah dua. kemudian gosokkan perlahan-lahan pd bahagian berkenaan sehingga pudar kesannya.


Korang try lah dulu..kalau jadi bagi tau aku..






1 comment:

eny said...

opsss..gambar kt atas tu..bukan gambar aku tau...ishhh..kat FB sume kata tu gambar aku