Thursday, November 22, 2012

Adam dan Hawa

Wah....fenomena drama Adam dan Hawa ni mmg blh tahan jugak nampaknya dkalangan member2 opis aku..aku gak yang mulakannya dulu...aku bagi derang copy satu folder cite adam dan hawa dari episod 1 sampai ke episod 32..tapi bukan aku yg donlod tau..aku copy dari adik aku..bila dah start tgk....apa lagi mesti lah nak tau sambungannya kan..nasib baik lah ada link ezany-kun.com...blh tgk cite tu ari2..

Dlm byk2 cerita yg di adaptasi dari novel,aku rasa cerita ni lah yg paling ok antara yang lain..mungkin kerana skripnya ikut sebijik sebijun dalam novel..mungkin juga sebab pelakonnya yg mmg sesuai dgn watak2 dalam cerita tu..drama ni sentiasa membuatkan aku sebagai penonton jadi tergedik2,senyum sorg2,tiba2 nangis...perghhh..aku pun tak tahu kenapa..

Cita2 novel lain yg di filemkan bukannya tak best,tapi sebagai contoh cite Lagenda budak setan dgn Ombak rindu,aku rasa hampa sgt dgn dua2 filem tu..Lagenda budak setan  adalah satu novel yg paling best..tapi bila difilemkan,aku tak tau mana salahnya...aku tonton kat wayang tau..member2 siap lelap lg..mmg mmbosankan...Ombak rindu pula,mungkin sebab byk sgt potong2 dan byk sgt ubah suai cite..senang cite aku betul2 frust dgn 2 filem tu sebab aku suka sgt dgn novel tu.(apa aku ckp ntah)...

x sabar rasanya nk tgk sambungan cite Adam dan Hawa esok punye pulak...


No comments: