Tuesday, August 4, 2009

Dugaan Allah



Akhirnya...tanggal 31 julai 2009..beranak juga sepupu aku.dekat 3 minggu jugak dia lewat..ntah bape kali masuk spital..naik jemu gak nunggu nye.. tu arr..mengandung ni payah kalau kita nak duga..coz setiap anak berbeza-beza dugaannye..yang pertama mcm ni..yg kedua mcm ni..ha..mcm tu la..


Mcm tu jugak le dengan opismate aku..k.za...skrg ni ada kat wad..spital serdang..ari ni kena operate..paksa beranak..coz..anak melintang..pastu ada komplikasi lain..ish..ish..aku dgr..terasa cuak pun ada..yelah untung nasib kite mana nak tau..Aku sebagai sahabat..hanya mampu berdoa agar semuanya selamat dan dilindungi Allah.


Satu lg berita yang aku terima pagi ni..sepupu aku baru darjah 4 kena langgar kereta smlm masa baru balik sekolah..adess..adess..terperanjat besar aku...skrg ni ade kat spital yg sama dgn opismate aku..


Pagi2 lagi aku dah dikejutkan dgn berita2 seperti ini..Tapi yelah..aku manusia..semua dugaan2 ini sebenarnya dlm diam mengingatkan aku supaya lebih berhati2 dalam kehidupan seharian..
Aku pulak semenjak dua menjak ni selalu sgt lalai..mcm semalam..mcm mana aku blh tertinggal enset aku kat opis..tu yg byk berita aku baru tau pagi ni..pasni aku kena sentiasa beringat...azam tu...
Kadang2 setiap saat dan minit yang berlalu bagaikan cuba untuk memberitahu kita sesuatu.Sesuatu yang kita harus sedar atau prihatin agar kita lebih bersedia..Tetapi kita manusia..sentiasa lupa..sebenarnya bukan lupa..tapi tak pernah nak amik tahu pun...So..tepuk dada bukan tanye selera..tapi tanye iman dalam diri kita ni...Adakah kita sudah cukup kuat untuk menghadapi semua dugaan ini?
Sok dah nak Nisfu Syaaban..mcm mana yer penilaian aku untuk tahun ni?hanya Allah sahaja ynag tahu...


No comments: